BIP

BIP

Gmina Terespol

Urząd Gminy Terespol

Pomoc

Milczący przewodnik

KDR

KARTA DUśťEJ RODZINY

MRPiPS

Emp@tia

empatia

Wniosek o dodatek węglowy


Dla kogo dodatek węglowy? Gdzie składać wnioski?
1.    Dodatek przysługuje tym, którzy węgiel spalają w kotle, kominku, kozie, ogrzewaczu powietrza, trzonie kuchennym, piecokuchni, kuchni węglowej lub piecu kaflowym. Urządzenia te muszą być zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi co najmniej 85 proc. węgla kamiennego.
2.    Nie ma kryterium dochodowego.
3.    Dodatek węglowy powiązany jest z gospodarstwem domowym. W przypadku złożenia wniosku przez więcej niż jednego członka gospodarstwa, przyznawany będzie pierwszemu z wnioskodawców.


W gminie Terespol wnioski będzie rozpatrywał
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Terespolu
ul. Wojska Polskiego 47
21-550 Terespol
Tel.: (83) 375 37 48
Fax: (83) 411 20 99
e-mail: terespol@ops.pl


Co jest konieczne, by wypełnić wniosek o dodatek węglowy?
•    Na początku wpisujemy informację do kogo kierujemy wniosek, czyli nazwę organu
 – WÓJT GMINY TERESPOL .
•    Następnie osoba składająca wniosek powinna wpisać swoje dane, w tym imię i nazwisko, PESEL , adres zamieszkania oraz numer rachunku płatniczego, na który zostanie przekazana kwota dodatku węglowego.
•    Jeżeli w skład gospodarstwa domowego wchodzą też inne osoby, w kolejnej rubryce wpisujemy ich dane osobowe z numerem PESEL i adresem zamieszkania.
•    Następnie w formularzu zaznaczamy jedno, główne źródło ogrzewania węglowego, np. kocioł na paliwo stałe, koza czy piec kaflowy. Pamiętajmy - wskazane przez nas źródło ogrzewania powinno być wcześniej wpisane do lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Będzie to weryfikowane przez GOPS na etapie rozpatrywania wniosku.
•    Na koniec podpisujemy oświadczenie o tym, że podane w formularzu dane są prawdziwe.
•    W przypadku złożenia wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
•    Od dnia złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku gmina będzie miała 30 dni na wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł

Ustawa o dodatku węglowym.pdf

Wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego.pdf

Klauzula inform RODO.pdf

  • sierpnia 25 2022
  • Drukuj

POSIŁEK W SZKOLE I W DOMU


Program  „Posiłek w szkole i w domu” jest współfinansowany ze środków budżetu państwa.

W 2022 roku Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Terespolu  zajmuje się realizacją wieloletniego rządowego programu „Posiłek w szkole i w domu” polegającego na zapewnieniu pomocy w formie posiłku, świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych lub świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności wszystkim osobom jej potrzebującym w szczególności:

  • dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej,
  • dzieciom do czasu ukończenia szkoły ponadpodstawowej lub szkoły ponadgimnazjalnej,
  • osobom i rodzinom znajdującym się w sytuacjach wymienionych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, w szczególności osobom starszym, chorym i niepełnosprawnym.

Dotacja przeznaczona jest na realizację w ramach Programu modułu 1 „Moduł dla dzieci i młodzieży” oraz modułu 2 „Moduł dla osób dorosłych”. Celem dotacji jest zapewnienie posiłku dzieciom, uczniom i młodzieży oraz objęcie pomocą osób dorosłych, zwłaszcza osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych i samotnych.

Wartość uzyskanego dofinansowania na realizację zadania – dotacja celowa w 2022r. 
wynosi 103.000,00 zł. Środki własne Gminy  przeznaczone na ten cel w 2022 r. wynoszą 80.000,00 zł.  Przewidywany całkowity koszt zadania w 2022 r. wynosi 183.000,00 zł.

2021 – Wartość uzyskanego dofinansowania na realizację zadania – dotacja celowa w 2021 r. wyniosła 86.965,50 zł. Środki własne Gminy przeznaczone na ten cel w 2021 r. wyniosły 57.977,01 zł. Całkowity koszt zadania w 2021 r. wyniósł 144.942,51 zł.

2020 – Wartość uzyskanego dofinansowania na realizację zadania – dotacja celowa w 2020 r. wyniosła 68.398,51 zł. Środki własne Gminy przeznaczone na ten cel w 2020 r. wyniosły 46.169,01 zł. Całkowity koszt zadania w 2020 r. wyniósł 114.567,52 zł.

  • marca 25 2022
  • Drukuj

WYPŁATA ŚWIADCZEŃ DLA OSÓB PRZYJMUJĄCYCH UCHODŻCÓW

Osoby, które zapewniły zakwaterowanie i wyżywienie ukraińskim uchodźcom, mogą już ubiegać się o świadczenie pieniężne. Jego wysokość wynosi 40 zł na osobę dziennie. Wniosek należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Terespolu, ul. Wojska Polskiego 47, 21-550 Terespol, tel. 83 375 37 48.

Świadczenie  pieniężne przysługuje  osobom fizycznym i innym podmiotom, które w swoich nieruchomościach zapewniły zakwaterowanie i wyżywienie dla uchodźców z Ukrainy, przebywających na terenie naszej gminy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa.

Świadczenie wstecz

Świadczenie przyznawane jest za okres faktycznego zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy – licząc od dnia przyjęcia do dnia złożenia wniosku – ale nie dłużej niż 60 dni. Jego wysokość to 40 zł na osobę – zarówno za dorosłą, jak i dziecko – dziennie.

Gdzie składać?

Wnioski o świadczenie pieniężne – jego wzór stanowi załącznik do Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 marca 2022 r. (Dz.U. z dnia 16 marca 2022 r. poz. 608) – można składać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Terespolu, ul. Wojska Polskiego 47, 21-550 Terespol, tel. 83 375 37 48.

Wniosek o świadczenie pieniężne za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy

  • marca 18 2022
  • Drukuj

POMOC DLA UKRAINY

POMOC DLA UKRAINYDziękujemy mieszkańcom gminy Terespol, którzy zapewniają miejsca pobytu w swoich domach dla osób uciekających z Ukrainy przed konfliktem zbrojnym.

Zachęcamy do zgłaszania faktu udzielenia takiego wsparcia do  Urzędu Gminy Terespol (Sekretarz Gminy Terespol: Danuta Wowczeniuk e-mail:dwowczeniuk@gminaterespol.pl tel. 83 411 20 11) lub Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej(Kierownik Aneta Miszczuk e-mail:amiszczuk@gminaterespol.pl tel.83 375 37 48), celem wspólnego wypracowania niezbędnych form pomocy lub udzielenia innych dodatkowych informacji.

  • lutego 28 2022
  • Drukuj

DODATEK OSŁONOWY

Wójt Gminy Terespol informuje,  że od 10 stycznia 2022 r. mieszkańcy  mogą składać wnioski o dodatek osłonowy w formie papierowej w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Terespolu ul. Wojska Polskiego 47 oraz w formie elektronicznej (wniosek opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony z wykorzystaniem profilu zaufanego).

W przypadku wniosków złożonych do 31 stycznia 2022 r. wypłata dodatków zostanie realizowana w 2 równych ratach, tj. do 31 marca i do 2 grudnia. Pozostali, którzy złożą wniosek w terminie od 1 lutego 2022 r. do 31 października 2022 r., otrzymają dodatek osłonowy jednorazowo.

Wypłata dodatku zostanie zrealizowana do 2 grudnia 2022 r. Wnioski złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostawia się bez rozpatrzenia.

Od 4 stycznia 2022 r. będzie czynna specjalna infolinia dotycząca dodatku osłonowego. Pod numerem +48 22 369 14 44 dzwoniący otrzymają profesjonalną pomoc w dni robocze – od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

Kryterium dochodowe
Zgodnie z przepisami dodatek osłonowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość dochodów nie przekracza 2100 zł*, oraz osobie w gospodarstwie wieloosobowym, w którym wysokość dochodu nie przekracza 1500 zł* na osobę.

W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.

*dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 111 z późn. zm.).

Pamiętaj: ustawa o dodatku osłonowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku osłonowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

Wysokości dodatku osłonowego w skali roku:
– 400 zł dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
– 600 zł dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
– 850 zł dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
– 1150 zł dla gospodarstw domowych 6 osobowych.

Podwyższona wysokość dodatku osłonowego w skali roku (przysługuje tylko pod warunkiem zgłoszenia źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków):
– 500 zł dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
– 750 zł dla gospodarstw domowych, 2-3 osobowych,
– 1062,50 zł dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
– 1437,50 zł dla gospodarstw domowych 6 osobowych.

UWAGA podwyższenie kwoty dofinansowania jest uzależnione od źródła ogrzewania – wyższa kwota dodatku przysługuje w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz.U. z 2021 r. poz. 554 z późn. zm.).

Informacja o przyznaniu świadczenia.
Przyznanie dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji. Informacja o przyznaniu dodatku osłonowego będzie przekazywana na wskazany przez wnioskodawcę adres poczty elektronicznej . Odmowa przyznania dodatku osłonowego, uchylenie lub zmiana prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego wymagają wydania decyzji.

DODATEK OSŁONOWY

  • stycznia 11 2022
  • Drukuj

ŚWIĄTECZNA PACZKA W GMINIE TERESPOL

ŚWIĄTECZNA PACZKA W GMINIE TERESPOL

  • grudnia 01 2021
  • Drukuj

Szanowni Mieszkańcy Gminy Terespol!!!

Logo NSP2021

Przed nami ostatni miesiąc Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań.
Do tej pory spisało się (lub zostało spisanych) około 78 % mieszkańców Gminy Terespol.

Apelujemy do mieszkańców którzy jeszcze się nie spisali - nie odkładajcie spisu na ostatnią chwilę! Zostało mało czasu, nie czekajcie do 30 września 2021, spiszcie się już dziś! Udział w spisie jest obowiązkowy!

Odmowa udziału w spisie powszechnym grozi karą grzywny na podstawie art. 57 ustawy o statystyce publicznej.
Nie obawiajcie się o swoje dane. Są bezpieczne, ponieważ chroni je tajemnica statystyczna.

JAK SIĘ SPISAĆ?
Obowiązkową metodą jest samospis internetowy. Wejdź na stronę GUS spis.gov.pl i wypełnij formularz spisowy.
Jeżeli nie możesz tego zrobić we własnym zakresie, odwiedź najbliższy urząd gminy.
W przypadku osób mieszkających na terenie Gminy Terespol jest to Urząd Gminy Terespol. Na czas trwania spisu urząd gminy przygotował specjalne stanowisko, gdzie wykonasz samospis.

Nie możesz wykonać samospisu internetowego?
Zadzwoń na infolinię: 22 279 99 99 i spisz się przez telefon.

Jeśli nie spiszesz się przez internet ani przez telefon, skontaktuje się z Tobą rachmistrz telefonicznie bądź bezpośrednio. Jeśli rachmistrz zadzwoni lub przyjdzie do domu, zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań (art. 17a ust. 1-3) nie można odmówić mu przekazania danych.
Przypominamy, że rachmistrz aby przeprowadzić spis, dzwoni z wyłącznie z niżej podanych numerów:.
22 828 88 88
22 279 99 99

 

 

Gminne Biuro Spisowe
w Kobylanach

  • sierpnia 30 2021
  • Drukuj

MOBILNY PUNKT SPISOWY

Logo NSP2021

 

Informujemy, że  podczas ,,Bialskopodlaskiego Święta Miodu'', które odbędzie się w najbliższą niedzielę, 1 sierpnia 2021 r. na terenie rekreacyjnym przy kąpielisku w Kobylanach, będzie  możliwość spisania się dla wszystkich, którzy nie dokonali jeszcze samospisu w "MOBILNYM PUNKCIE SPISOWYM".

Każdy może spisać siebie i członków swojej rodziny – prosimy o zabranie ze sobą numerów PESEL wszystkich domowników.

Przypominamy, że Udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy! 

 

Gminne Biuro Spisowe w Kobylanach

  • lipca 29 2021
  • Drukuj

Konkurs Prezesa GUS na najbardziej cyfrową gminę

NSP2021

  • lipca 15 2021
  • Drukuj

stypendia pomostowe

STYPENDIA POMOSTOWE

Zdobądź stypendium na I rok studiów!

Ruszyła rekrutacja do Programu Stypendiów Pomostowych!

Zapraszamy ambitnych i zdolnych maturzystów ze wsi i małych miejscowości, pochodzących z niezamożnych rodzin, którzy rozpoczną w tym roku studia dzienne. Czekają na Was stypendia pomostowe na I rok studiów, w wysokości 7000 zł, wypłacane w ratach przez 10 miesięcy roku akademickiego.

Rekrutacja do programu przebiega on-line, wnioski można składać od 1 lipca do 16 sierpnia 2021 r., do godziny 16.00.

O stypendium na I rok studiów może aplikować każdy maturzysta z 2021 r., który ukończył liceum lub technikum w 2021 roku i:

  • zdał dobrze maturę w bieżącym roku szkolnym
    (uzyskał odpowiednią ilość punktów, tzn. min. 100 – zgodnie z wymaganiami programu);
  • zostanie przyjęty w roku akademickim 2021/22 na I rok studiów stacjonarnych w polskich publicznych uczelniach akademickich;
  • mieszka na wsi lub w mieście do 20 tys. mieszkańców;
  • pochodzi z niezamożnej rodziny (w której dochód na osobę nie przekracza 1960 zł brutto);

a ponadto spełnia jeden z poniższych warunków:

  • pochodzi z rodziny (czyli jest dzieckiem) byłego pracownika PGR
    lub
  • jest/był uczestnikiem* finałowego etapu olimpiad przedmiotowych w szkole ponadgimnazjalnej
    lub
  • jest członkiem rodziny wielodzietnej lub jest/był wychowankiem rodziny zastępczej bądź państwowego domu dziecka
    lub
  • ma rekomendację lokalnej organizacji pozarządowej uczestniczącej w bieżącej edycji programu.

    * Jeśli finałowy etap olimpiady został odwołany z powodu epidemii koronawirusa, o stypendium pomostowe w segmencie IB aplikować mogą kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do III (finałowego) etapu danej olimpiady.

Szczegółowe informacje na temat kryteriów i aplikowania o stypendium pomostowe na I rok studiów znajdują się w sekcji Stypendia i staże krajowe / Stypendia na I rok.

Rekrutacja do programu przebiega on-line na www.stypendia-pomostowe.pl
Aplikacja do składania wniosków aktywna jest
 od 1 lipca do 16 sierpnia 2021 r., do godz. 16.00.

Stypendium na I rok studiów wynosi 7000 zł i jest wypłacane w ratach przez 10 miesięcy roku akademickiego 2021/2022.

Stypendyści, którzy osiągną dobre wyniki w nauce mogą korzystać ze stypendiów na starsze lata studiów: II, III i IV rok, stypendiów językowych, stypendiów na wyjazd na zagraniczną uczelnię, stypendiów doktoranckich.

Uczestnicy programu mogą również brać udział w warsztatach, szkoleniach i konferencjach rozwijających ich kompetencje miękkie oraz umiejętności niezbędne do rozwijania późniejszej kariery zawodowej.

W roku akademickim 2021/22 ponad 500 studentów otrzyma stypendia pomostowe na I rok studiów.

O PROGRAMIE

Program Stypendiów Pomostowych to ogólnopolski, rozbudowany program stypendialny dla studentów na pierwszy rok studiów i dalsze lata edukacji akademickiej. Jest on jedną z największych pozarządowych inicjatyw stypendialnych w Polsce.

Dotychczas, w ramach programu, przyznano ponad 25 tysięcy różnego rodzaju stypendiów, w tym ponad 17 tysięcy na pierwszy rok studiów. Na realizację jego dziewiętnastu edycji Partnerzy przeznaczyli ponad 123 miliony zł.

Programem zarządza: Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości

Autor i Partner Strategiczny: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności

Partner Strategiczny: Narodowy Bank Polski

Partnerzy Główni:  Fundacja Wspomagania Wsi, Fundacja BNP Paribas

Partnerzy: Koalicja lokalnych organizacji pozarządowych

Program realizowany jest przy wsparciu organizacyjnym Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.

Zapraszamy do obserwowania Stypendiów Pomostowych na Facebooku’u.

 

  • lipca 13 2021
  • Drukuj

DOBRY START - POMOC W WYPEŁNIENIU WNIOSKU

Uwaga rodzice dzieci uczęszczających do szkół!
Od 1 lipca wniosek o świadczenie w ramach programu „DOBRY START” można składać tylko elektronicznie. Obsługą wniosków i wypłatą świadczeń na rachunek bankowy będzie zajmował się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.Jeśli sprawia Państwu trudność  złożenie wniosku o świadczenie w ramach programu „DOBRY START” w formie elektronicznej, pracownicy ZUS służą Państwu pomocą.
W dniu 22 lipca 2021 r. w godzinach 9:00 – 11:00  w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Terespolu przy ul. Wojska Polskiego 47 pracownik ZUS założy każdej zainteresowanej osobie profil na PUE ZUS oraz udzieli informacji o programie. Przy stanowisku komputerowym pracownicy pomogą złożyć wniosek.
  • lipca 07 2021
  • Drukuj
239,051 unikalne wizyty